Чому купувати в інтернет-магазині вигідно? Насамперед це зручно, швидко, та доступно. Така покупка перш за все зекономить Ваш час. В умовах сьогодення кількість інтернет-користувачів стрімко зростає. Варто зазначити, що разом з тим спостерігається підвищення динаміки покупок в інтернеті.
Ріст її спостерігається не тільки в світовому вимірі, але й в Україні. Передумовою для цього є постійне зростання кількості інтернет-магазинів. Кількість їх збільшується в десятки разів, а обіг коштів в галузі електронної комерції за підрахунками спеціалістів складає мільярди доларів США. Обсяг продаж на світовому ринку розглянемо в таблиці 1.
Таблиця 1. Обсяг продажів у світі
Вид продаж | Приріст за 2021 рік | Приріст за 2022 рік | Приріст за 2023 рік |
Звичайні продажі (офлайн) | 1% | – | 3% |
Інтернет-продажі | 24% | – | 17% |
Все більше людей поринають у всесвітню павутину, щоб купити ті чи інші товари. Благо, товарів сьогодні не бракує ні в онлайн, ні в офлайн торгівлі. Звичайно, існують і стримувальні фактори, які відлякують потенційних покупців і вони відмовляються здійснювати покупки онлайн. Серед основних причин можна виділити:
- сумнів у якості товару;
- високий ступінь ризику;
- відсутність довіри;
- мінімальні гарантії.
Таким чином потенційний покупець залишає сторінки інтернет-магазину так і не придбавши товар, а магазин втрачає потенційний прибуток та можливість далі активно розвиватись. В результаті покупці повертаються до традиційного способу здійснення покупок-офлайн магазинів. Можливо фізична присутність магазину збільшує ступінь довіри покупця, але це не завжди так. Якщо Ви справжній шанувальник інтернет покупок-Вам сюди.
Міф 1. Інтернет-магазини пропонують товари сумнівної якості
Здавалося, з цим можна погодитися, а покупець має рацію, та все ж існує ряд факторів, що заперечують це твердження. Багато покупців вважають, що тактильні відчуття мають вирішальне значення для прийняття рішення про покупку. На думку багатьох з них, не попробувавши товар на дотик-неможливо встановити його якість.
Насправді це далеко не так. За відсутності прямого спілкування та можливості потримати товар в руках, сучасний світ пропонує безліч інших способів для спілкування та контакту між продавцем та покупцем. Більшість інтернет-магазинів володіють різними засобами зв’язку з клієнтом:
- телефон;
- вайбер;
- онлайн-консультант;
- електронна пошта.
Ці засоби комунікації дозволяють покупцю встановити прямий контакт з продавцем, задати йому питання стосовно товару, попросити додаткові фото та відео. Картки товару в онлайн магазинах оформлені таким чином, що товар можна оглянути з різних ракурсів, прочитати основні його характеристики, звірити власні заміри з таблицями розмірів.
Багато перевізників практикують послугу примірки чи огляду товару при отриманні на відділення. Це дозволяє споживачу розгледіти товар, визначити ступінь його придатності. Ціна товару також має велике значення, оскільки купити товар в інтернет-магазині часто набагато дешевше, ніж в стаціонарних магазинах.
Міф 2. Купувати в інтернет-магазині ризиковано
А чи знаєте Ви, як розвивається електронна комерція в Західній Європі та яка довіра до неї серед споживачів? Середньостатистичний європеєць витрачає в десятки разів більше коштів на інтернет покупки, ніж українець. Найбільш прогресивною в цьому сенсі є північна частина Європи. Наприклад, у Великій Британії на інтернет покупки витрачають приблизно в 15-20 разів більше, аніж в Україні.
Основна частина платежів за покупки здійснюється за допомогою банківських карток через платіжні системи. Онлайн торгівля в США набула ще більших масштабів та переважає Європу в десятки разів. Об’єм продаж вимірюється в сотнях мільярдів доларів та продовжує невпинно зростати.
Досвід розвинутих країн доводить, що купувати в інтернеті не так вже й ризиковано, а довіра формується з часом. Задоволений покупець обов’язково повернеться та здійснить повторне замовлення. В Україні також спостерігається певний незначний ріст онлайн продаж. Все це відбувається в умовах недостатньої довіри українців до електронних платежів. Багато з них обирають готівковий розрахунок при отриманні товару. Число таких покупців в Україні нерідко досягає 70%.
Міф 3. Покупці не довіряють інтернет-магазинам
Інтернет-магазин як і будь-який новий старт-ап повинен пройти доволі тернистий шлях, щоб завоювати довіру покупців. При появі на ринку нового бренду, ступінь недовіри до нього дуже високий. В цьому є зерно правди. Тому очевидно, що кожному новому власнику інтернет-магазину доведеться зустрітися з цілим рядом перепон на шляху до омріяного успіху.
Основна формула інтернет магазину – “Якісно та недорого”. Саме такий результат хоче отримати покупець, який прийняв рішення про покупку. Постійна робота над цим аспектом неодмінно дасть результат, перетворить галузь електронної комерції в прибутковий та перспективний бізнес. Якість, надійність, тривалий термін служби-ті якості товару, за які покупець готовий заплатити. Надійний інтернет-магазин здатний забезпечити виконання кожного з цих пунктів.
Міф 4. Інтернет-магазин надає мінімальні гарантії
Кожен покупець, витрачаючи власні кошти на покупку товару прагне отримати гарантію його якості та відповідності заявленим характеристикам. Напряму спілкуючись з продавцем в офлайн магазині, він може отримати пряму відповідь про гарантію на той чи інший товар, отримати гарантійний талон.
Не всі інтернет-магазини приділяють належну увагу цьому аспекту, зазвичай не вказуючи на сайтах умови гарантії та способів повернення товару. Зазвичай товар, який не відповідає заявленій якості чи не підійшов можна повернути протягом 14 днів. Ця норма стосується і інтернет-магазинів. Існує лише окрема група товарів, які не підлягають поверненню. Про це потрібно повідомляти споживача на сторінках сайту чи в картці товару.
“Який термін доставки товару?” “Чи можете гарантувати вчасну доставку?” Ці питання, напевно, найчастіше задають активні покупці в інтернеті. Потрібно докладати максимум зусиль, щоб дотриматись заявлених термінів задля задоволення потреб споживача. Твердження про мінімальні гарантії при здійсненні інтернет покупок перебільшені, оскільки в мережі триває постійна боротьба за кожного клієнта, що створює всі передумови для максимального покращення сервісу. Популярність покупок через інтернет яскраво характеризує таблиця 2.
Таблиця 2. Регулярні інтернет покупці
Рік | Кількість покупців |
2020 | 33% |
2021 | 42% |
2022 | 23% |
2023 | 27% |
З початком війни активність інтернет-покупців дещо знизилась, але зберігається тенденція до зростання.
Якщо коли-небудь Ви замислитесь над питанням “Чому купувати в інтернет-магазині вигідно?”-дана стаття стане Вам у пригоді. Вона неодмінно розвіє всі міфи та побоювання щодо покупок в інтернет-магазині.